KURUMSAL
FÄ°SKOBÄ°RLÄ°K Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Lütfi Bayraktar, muhtemelen gelecek yıl üretim ve perakende anlamında yüzde 25-30 büyüyeceklerini söyledi.Lütfi Bayraktar, yaptığı açıklamada, FÄ°SKOBÄ°RLÄ°K’in kendini toparlamaya çalışan bir kurum pozisyonunda olduÄŸuna iÅŸaret etti.
Türkiye pazarında talepleri tamamen karşılayabilecek düzeyde olmadıklarını ifade eden Bayraktar, “Sebebi de ÅŸu, bir kısım yatırımlar yapılması lazım, bunun için de kaynaÄŸa ihtiyaç var. Buna raÄŸmen genel anlamda tüm Türkiye’de örgütlendik. Zaman zaman aksamalara uÄŸrasak bile talepleri karşılamaya çalışıyoruz.” dedi.
Bayraktar, çok fazla reklam vermediklerine iÅŸaret ederek, “Ayaklarımızı yere saÄŸlam basarak büyümek istiyoruz, çünkü her büyümenin kendine getirdiÄŸi bir maliyet var. Bu maliyeti birden karşılayacak durumumuz yok, bu nedenle de aÅŸama aÅŸama büyümeye çalışıyoruz.” deÄŸerlendirmesinde bulundu.
Ürünlere talebin gayet iyi olduÄŸunu aktaran Bayraktar, talep büyütmeyi de kontrollü yapmaya çalıştıklarının altını çizdi.
Bayraktar, üretim tesislerinin kapasitesini son 3-4 yılda 3 kat artırdıklarına dikkati çekerek, ÅŸöyle devam etti:
“Dağıtım anlamında her ilde olsak da perakende sektöründe ulaÅŸamadığımız bir sürü alan var. Türkiye’de ÅŸu anda 4’te bir gibi boÅŸluÄŸu doldurduÄŸumuzu, 4’te 3 gibi devasa alanın ise bize ihtiyaç duyduÄŸunu düÅŸünüyoruz. Ä°mkanlarımız yettiÄŸi ölçüde buna uygun davranmaya çalışıyoruz. Muhtemelen önümüzdeki yıl üretim ve perakende anlamında yüzde 25-30 büyüyeceÄŸiz.”
“Yurt dışı yapılanmaya önem verilecek”
Bundan sonraki dönemde yurt dışında yapılanmaya yönelik çalışmalara önem verileceÄŸini aktaran Bayraktar, “Yapılanmamız var ama daha fazla zaman, kaynak, kapasite ayırmamız gerekecek. Son 3-4 yıldır Türkiye’de gösterdiÄŸimiz büyüme kadar olmaz ama yurt dışındaki büyümeyi de her yıl iki kat artırarak sürdürmeye çalışacağız.” diye konuÅŸtu.
Bayraktar, yurt dışına ihracatı artırarak devam ettirmeyi planladıklarını dile getirerek, bu yıl ihracatın geçmiÅŸ yıllara oranla daha geniÅŸ yelpazede olduÄŸunu söyledi.
Yurt dışı taleplerini karşılamada kapasitenin yeterli olmadığını vurgulayan Bayraktar, “Yurt içindeki talepten kıstığımız bir kısım kaynakla yurt dışına yönelmeye çalışıyoruz. Oradan artırabildiÄŸimiz, planlama içine koyabildiÄŸimiz kadarını yurt dışına yollayabiliyoruz. GittiÄŸimiz fuarlardaki talepleri karşılayabiliyor deÄŸiliz.” dedi.
Bayraktar, Almanya, Fransa, ABD, Çin, Katar, Kuveyt, Irak ve Romanya’nın da aralarında bulunduÄŸu 15 ülkeye ürün gönderdiklerini belirterek, genellikle ezme, kakaolu krema, paketli fındık gibi nihai ürün ihraç ettiklerini anlattı.
Bayraktar, fındıkla ilgili yurt dışında yayınlanan listelerde ilk 5 sırada yer almak istediklerine iÅŸaret ederek, “Gelecek yıllarda, yurt dışına fındık ve fındıklı ürün ihraç eden ilk 5 firma arasına girmeyi hedefliyoruz. Ä°nÅŸallah bu hedefi gerçekleÅŸtiririz.” ifadelerini kullandı.
Bu alanda çok güçlü firmalar bulunduÄŸunu ve bunlarla rekabet etmenin kolay olmadığını belirten Bayraktar, katma deÄŸeri yüksek olan ürünlerle mücadele etmeye çalıştıklarını sözlerine ekledi.